Wednesday 5 November 2014

Piece of paper called duit.

Minggu ni je dah dua kali hilang duit.
Okay, first sekali masa nak pergi kafe. Tup tup hilang RM5. Dah la tengah kokak ni kan, dan baru tu jugak kau sedar betapa beharganya lima ringgit bila dia hilang. Rasa macam nak menangis pun ada. Bhaaa. Balik tu je terus cari lagi then jumpa terselit ke terbang macam mana entah.

Dan hari ni, coursemate aku pinjam duit RM10 semalam. Tengah makan tadi dia ganti. Elok je aku selit bawah tumbler. Aku pun gila tak simpan terus dalam handbag. Heww.
Naik bilik, terus teringat pasal duit. Cari punya cari tak ada dah.
Serius sepuluh ringgit kot. Makan dua hari tuu. Rasa macam erghhhh sesangatt.
Entah. Tak ada rezeki kot. Ada lah tu rezeki orang lain.
Susah je nak redha.

Tapi bila aku fikir balik, aku pun salah. Kalau lah aku rasa duit tu penting, lama dah aku terus simpan dalam bag bukannya duk selit bawah botol kan?

"You never appreciate the nikmah until it is gone"..




Rasa nak smack down diri sendiri sebab cuai.
Takpelah, siapa yang amik tu aku halalkan aje lah.
Semoga sepuluh ringgit tu buat aku kaya kat Akhirat nanti. Hewhewhew

No comments:

Post a Comment

Nak pinjam lipstick !