Monday 29 December 2014

Mimpi

Morning. As usual, pagi-pagi akan difully-wake up oleh helikopter. Salute to the teams yang tak berhenti berkhidmat T_T

. . .

Okay, tadi termimpi. Mimpi tak habis lol sebab ayah call. That was random dream tapi bermakna. Oho hoi.

I went to a place, i dont know where but it seems familiar to me. Ada dua kedai yang jual kuih and breakfast, the right one ada jual murtabak and i want that but sadly, the akak yang jual tak ada. So i went to the left side one. No murtabak but ada kuih pulut yang salut dengan kelapa pedas tu. Haha wait, why even aku cakap pasal makanan masa tengah lapar ni T_T

"Nasib baik adik datang"

And i was like why?

"Akak ni cari duit lebih. Suami pun tak bagi banyak. Dia tak fikir agaknya anak nak masuk sekolah ni"

Aku tak sempat respon tetiba Taylor Swift kejut. Ayah aku lah tu call.

The end.


Short yet meaningful isnt? At least untuk aku.

I am not that one yang kemain over feminism nya.

But seriously, hak bekerja is totally hak untuk perempuan jugak.

And wait. Aku jahil ke or is there any hukum yang cakap perempuan tak boleh bekerja? Ini serious question sebab aku serious tak tahu and nak tahu.

Living in family where ibu ayah are working, and yes life isnt that hard. It always has ayah or ibu to turn to.

And i really hope suami aku not the type yang akan suruh aku duduk rumah sahaja. Well at least tempoh kerja aku sama dengan tempoh aku belajar. 5 years old until 23 years old. Berapa tu? 18 tahun?

Even aku kahwin dengan jutawan pun. Sebab apa? Sebab dalam hidup ni seriously tak boleh bergantung hidup sangat dengan orang lain. Money matter. Hidup sekarang ni ramai yang bertuhankan duit, dan dont expect people to suap you sebab setiap orang ada nafsu dia. To buy this and to buy that. Sesiapa yang lucky enough jumpa spouse yang sentiasa together in hell or heaven tu sangat laa beruntung.

Dan aku tak nak marriage aku hancus sebab duit. Kan? Bukanlah nak duit segunung tinggi tapi sekurangnyaa aku sendiri ada support untuk diri aku sendiri kalau apa-apa jadi. Aku tak perlu mintak suami aku bagi duit dekat ibu ayah aku sebab dia orang yang besarkan aku sendiri. Aku boleh bagi berapa yang aku mampu kalau aku ada duit aku sendiri.

Itu logik aku.

Even ibu ayah pun pernah cakap yang jangan berhenti kerja even dah kahwin pun sebab dia cakap banyak lelaki sekarang ni tak boleh harap jugak. Hahah itu ayat ibu ayah aku okay.


Hahaha okay. Entry random dari aku yang masih selubung dengan selimut.

No comments:

Post a Comment

Nak pinjam lipstick !