Thursday 29 January 2015

Baju.

Hollaaa!!
Buat apa je kat rumah cecuti nih? Puas tidur? Hahah. Simptom utama duduk rumah adalah malas menengok telefon. Pelik aku. Masa dekat U kemahenn online doplohpatjam on wifi. Lantak engko laa nak jadi apa bila dekat rumah. Hahah.

Anyway, pergh cuti rasa macam awww busynyaaa. Hari-hari keluar. Okay not so hari-hari tapi hari hari. Whatever lah. Dan isu utama is tak bawak baju or apa bendaa balik rumah. Aku hari-hari keluar pun sebab kena jemput ibu balik kerja, kena teman akak aku urus pasal master dia bla bla bla. Dannn pelingkup amendaa je segala jenis baju yang ada dekat rumah. Segala shawl, halfmoon amenda ibu semua aku hentam pakai. Haha. Harini aku kena amik ibu dengan akak aku sebab ayah ada meeting sampai lima theeeen dedua tak ada kredit nak call. Sempat aku gaduh dengan akak aku siapa yang nak panggil ibu dalam ofis.
Akak aku taknak pergi sebab dia pakai seluar track, aku taknak sebab aku pakai jeans dengan baju matrik, yang alaa biasa laa t-shirt biasa kan, tak la baik sangat dengan tudung yang arggggh takde laa pendek sangat tapi bukan macam aku yg biasa. Halfmoon ibu senarnyaa. Akhirnya akak aku give up. Dia panggil jugak. Kemahen nasib baik aku tak pergi masuk ofis sebab ramai nok cikgu-cikgu aku dalam tu. Aku dah laa baru bangun tidur masa ibu suruh jemput, sempat mandi sebab mengantuk gilaaa, padahal ibu suruh jemput 2.40pm aku siap mandi pukul 2.30pm cemtu. Bedak habuk pon tak pakai, muka dah lah tengah teruk, ada pulak naik jerawat sebab hormon menggila haha tapi akak aku suruh jugak teman dia pergi jemput ibu sebab no way dia nak biarkan aku tidur senang lenang dekat rumah. Dahek maan. Pagi tadi keluar awal jugak teman dia pergi hospital buat checkup.

Dah dah. Nak dipendekkan ceritaaaa. Kitorang g makan kat satu tempat ni kat bandar. Baik punya parkinggggg oh my godd, aku nampaaaak.
...

Ustaz aku T_T

Tengah makan. Silent moment disitu. Hiyarghhhhhhhh

What can i do with this baju, with this tudung, nak tambah cerita buruk lagi, aku bawak stokin tapi tak sempat pakai kat rumah sebab nak cepat sangat. Baik punya nak sarung dalam kereta, sebelah takdaaaaa. Nasib baik aku pakai kasut tutup. Aku pun angguk senyum je laa dekat dia bila keluar dari kereta.

Tapi itu lah, aku tak ingat tak nak menyinggah mana-mana langsung tadi.

Masa tengah makan isteri ustaz datang. Borak pendek seminit dua dengan ibu. Kawan kerja suami dia kan, tegur-tegur lah.

But still. Kau berbaju tapi rasa macam bogel. Faham tak perasaan dia macam mana?

Sobs.

Sobs.

Bukan laa apaa, macam la ustaz tak kenal aku yang dulu bukan senonoh punn pakaian, jahil okay dulu. Whatevaa. Whatevaaaa.

Padan muka kemain nak elak cikgu cikgu masa dekat sekolah tadi last-last ustaz mendapat.

Hmm.

But still.

Malu.

Malu gila.

Dekat Tuhan.


No comments:

Post a Comment

Nak pinjam lipstick !