Sunday 24 August 2014

Kalau lah kita tahu kan?

"Pada umur sekian sekian sekian sekian sekian, kamu akan menghadap Aku kembali.."

Gasp.

 Cuba bayangkan kalau kita pernah buat janji ni sebelum lahir. Atau mungkin pernah. Wallahualam.

Dan umur sekian sekian tu sebenarnya pada umur dua puluh tahun. Atau mungkin dua puluh empat tahun atau tiga puluh tahun dan etc etc.

Kalau lah kita tahu kan?

Dua tiga hari ni aku selalu terfikir, macam alah kesiannya anak dia, isteri dia, muda lagi kot. Umur tak sampai tiga puluh lagi ( refer to the co-pilot ) or muda-muda lagi semuanya, dah meninggal. Umur anak dia sama dengan aku kot ( refer to the whole family )

Ha cenggitu lah selalu berpusing dalam kepala. Tapi this thought bukan apply untuk MH17 je, untuk semua. Segala umat sejagat yang ada dalam dunia ni.

Tapi aku selalu lupa yang memang itu dah janji Dia.
Tua atau muda bukan syarat untuk mati, tapi syarat untuk mati adalah hidup.

Kalau nahas ni tak terjadi pun, memang mereka akan mati kan pada waktu itu?
Mungkin dia pergi sebelah isteri dia kalau dia tak terbang ke Amsterdam. Mungkin satu family itu akan mati atas sebab yang lain.

Kalau lah kita tahu kan?

Kalau lah kita tahu yang esok kita akan mati atau dua tiga jam lagi kita akan mati.

Aku tak rasa aku tengah menaip kalau aku tahu.
Dan kalau kau tahu pun, mungkin kau tak akan baca apa yang aku taip ni.

Had a some sort of conversation with ibu and we came to a conclusion like ;

"If we knew how the life is, we wish we were never born.."

But still.

Some things should remain a mystery.

No comments:

Post a Comment

Nak pinjam lipstick !