Friday 15 August 2014

Nasi Kandar Temerloh Style!

Holla. Wajah baru. Muka baru. Haha. Bukan apa pon tukar ni, sebab bosan. Kekeke. Sepanjang berblog dari 2007 tak pernah lagi guna template blogger. Selalu guna template daripada blogskins.com je. Banyak pilihan yang menarik dan aku pun pernah buat satu template sendiri. Ingat nak guna tapi nenanti lah. Haha.
Aku berkenan sebab simplee sangat! Clean and clear gitewww. Header pon aku memang sesaje buat kaler putih cemitu.
Tapi satu je aku tak berkenan, emoji aku tak keluar. Kalau nampak tanda soal bebanyak tu sebenarnya aku pakai emoticons. Fefeling cute cung melecung tapi tak jadi pulak. Kalau guna template lama ada je segala jenis emoticons tu, haha tapi tak tahu lah browser lain ada ke tak. Sebab aku guna Safari so far wujud lah segala emoticons tu, Android pun dah sedia ada emoticons, so aku pun tak tahu browser mana yang tak boleh baca dan aku pon tak faham aku cakap apa. Haha!
Okay dah.

Previous post pasal nasi kandar yang atuk aku mengidam kan. Atuk mengidam aku gak yang kena makan sekali. Haha. Bapak aku beli sekali je lah untuk aku sekali.

Duk aku tengah buat header blog, ibu duk panggil-panggil suruh makan nasi. Haha. Kanak-kanak ribena sangat. Dah tu sekian lama aku tak turun sebab nak siapkan header boleh pulak buat phone call bagai. Hek eleh sangat. Hhahah.




Hamek kau. Power tak power??
Lamaaaaaa gila gila gila gila gila eh cukup lah gilaaa aku tak makan ini bukan makan nama dia, melantak mentekedarah nasi kandar. Hahah. Last time bila entah. Tapi pernah lah sekali dua sebab bukan feveret sangat pun. Makanan paling heavy aku rasa. Dengan kari basah cenggitu. Berendam habis nasi kau sampai aku ingat depa guna brown rice. Bhahah. Aku kalau lepak mamak pun makan nasi briyani, tak pon roti dorang. Kedai Mamak Syed the best! Bersih pun bersih, sedap pun sedap. Lol. Tetiba.

Dan aku tak boleh betul makan nasi takde sayur ni. Pelik ya amat peraasaan dia. Tak complete. Haha.

Nah.

Nasi kandar versi Temerloh Aok-Koi at its best!!



Felamakk. Peduli apa aku nasi kandar makan ala Penang ke macam mana. Temerloh tetap Temerloh, Pahang tetap Pahang. Hahaha. Tempoyak mana boleh tinggal. Be it Nasi Goreng, Nasi goreng USA pun aku kemain melantak dengan tempoyak, chicken chop. Bhaha itu menipuuuu.
Malas nak tumbuk cili, potong je nipis-nipis. Letak garam, gaul.
Aku memang tak boleh lah makan takde benda tambahan ni. Tak payah sambal pun takpee, kalau dekat kafe nunn jauh dekat USM tu selamba badak aku mengutip cili padi dalam kuah singgang tak pon kari tak pon gulai cili api dia. Huahuahua. Makan tak pedas ni boleh buat guwa pitam, amboi overrr, tak puass lah makan senang cerita alelelele. Meleleh air mata kalau takde cili padi T.T dekat kafe Murni tu pun ada sambal, tapi tak pedas sangat pun. Kalau kat Harmoni budu dia memang win! Haha. Tapi aku duk mengaut cili padi ja lebih.


Ewww apeww nieww makan tempoyak. Kampungnyaa. Hahaha. Wak luuuuu. Kisah? :D

Anyway. Aku takleh habiskan. Meletop perut T.T

Sukaaa sangat minum air suam sekarang ni. Ohsem sangat! Imma avoiding air maniss tapi esok ada open house. Gano cito? Hahaha.

No comments:

Post a Comment

Nak pinjam lipstick !