Tuesday 15 July 2014

Aksara.

Aku suka menulis bila bintang berkelip sebab aku segar. Tapi aku akan mengantuk sebab aku selalu kekurangan idea.
Aku tak suka menulis bila matahari memancar sebab kuap jadi sahabat aku. Tapi idea selalu mencurah. Layankan mengantuk kerja selalu tak jalan.
Jadi penulis tak mudah kalau waktu senggang kau banyak menggaru skrin meneliti garis masa di alam maya sedangkan papan kekunci menunggu masa untuk dipijak-pijak oleh hujung jari, meluahkan rembesan otak dan hati.
Masa terbuang sedangkan bumi masih lagi berputar pada paksi mengikut rencanaNya.
Pabila jari mula melanyak aksara di atas papan kekunci, kuap mendatang T_T

Sebelum aku tutup mata, aku nak lunaskan cita aku, dua projek dalam perancangan.

Cerita dari hati aku luah melalui titik pandang (baca : point of view) orang lain.

Penulis.
Cita aku.

-- I miss this kind of writing tho, ini baru jiwa aku, Kahkah! :)


No comments:

Post a Comment

Nak pinjam lipstick !