Tuesday 22 July 2014

Cekodok roti

Entri makanan lagi sambil menunggu isyak. Roti lebih buat roti lapis haritu banyak kemain. Aku salah amik roti sebenarnya. Terambil yang besar. So puan ibu nak buat puding roti tapi ola alehh sapa lah nak makan last-last so aku decide nak buat cekodok roti. Kakakaka.
Ada 9 keping roti lebih. Kena letak resepi ke? Lol entah bila blog jadi dapur ni aku pun tak paham.

Anyway. Aku guna ;
1. 9 keping roti Gardenia
2. Sebiji telur
3. Tepung gandum

Sampah Aksesori tambahan :

1. Bawah merah
2. Sosej
3. Garam
4. Daun sup

Cara-cara :

1. Koyak roti kecik-kecik. Tapi aku ni malas, koyak gitu-gitu jeklaa. Lepastu rendam dengan air panas sikit. Takmau banyak sangat air sampai jadi lembik sangat. Nanti jadi macam aku kena topup dengan tepung gandum pulak sebab lembik sangat.
2. Taruk telur.
3. Gaul-gaul.
4. Campur bahan aksesori tadi.
5. Goreng dan makan.

Senang omakk ai. Tutup mata je. Hahaha belagak woii. Senang-senang pun tak jadi gak memula sebab lembik en. Ibu balik dari Tunas Manja baru lah cekodok aku selamat. Kalau tak tak tahu lah. Haha
Aku mula-mula ingat rasa dia hambar. Hahaha tapi rupanyaa sedap. Serious. Ibu aku yang tak suka makan benda baru tu pun makan banyak. Hahaa. Tepung mainstream sangat kan gunalah roti. Dia liat-liat gitu tu yang sedap.
Aku buat Tang Yuan jugak tadi. Hahaha. Tapi ermm erm tak termakan sebab..Entry lain ah. Orang dah azan. Buhbye ~

No comments:

Post a Comment

Nak pinjam lipstick !